مکان های گردشگری استان قزوین

انوع سوئیت وویلابرای اجاره موجود است در الموت شرقی

مکان های گردشگری استان قزوین

انوع سوئیت وویلابرای اجاره موجود است در الموت شرقی

معرفی دریاچه اوان

امیررضا نوروزی | سه شنبه, ۶ فروردين ۱۳۹۸، ۰۹:۲۶ ب.ظ

در مسیر دریاچه اُوان...

مسیر سفر یکی از قسمت های فراموش نشدنی آن است که می تواند شیرینی گشت و گذارمان را دو چندان کند. برای رسیدن به مقصد امروزمان باید راهی جاده ی قزوین - الموت شویم؛ جاده ای پیچ در پیچ و کوهستانی که با آبی بیکران آسمان و مناظری تماشایی به استقبال تان می آید تا از خستگی راه سفر بکاهد.

پیچ های جاده شما را مجبور خواهند کرد تا از سرعت خود بکاهید و شاید با دیدن منظره ای تماشایی لحظه ای توقف کنید و در سکوت و آرامش به تماشای زیبایی های خلقت بنشینید. بعد از2تا 4 ساعت آخرین پیچ جاده را هم رد می کنید و بالاخره به یکی از زیباترین دریاچه های ایران می رسید.

آشنایی با دریاچه اوان | چشم اندازی شگفت انگیز

در فاصله88کیلومتری قزوین و در منطقه ای کوهستانی، دریاچه ای قرار دارد که به دلیل موقعیت ویژه اش چشم اندازی دیدنی را در ارتفاع 1815 متری از سطح دریا، برای علاقه مندان به طبیعت ایجاد کرده است. اگر از بالا به این دریاچه بنگریم متوجه پوشش گیاهی زیبایی می شویم که آن را محصور کرده است و تا پای کوه هایی مرتفع ادامه می یابد. کوه ها نیز استوار ایستاده اند و از دریاچه و پوشش گیاهی اطرافش محافظت می کنند.

نام این دریاچه ی شگفت انگیز، اُوان و به معنای محل گرد آمدن آب است و از تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۸۹، به عنوان هشتاد و نهمین اثر طبیعی ملی در فهرست میراث طبیعی ایران قرار دارد.


1- قایق سواری

تجربه قایق سواری در میان دریاچه اوان یکی از شیرین ترین خاطرات شما در این سفر خواهد بود. با قرار گرفتن در وسط دریاچه نمایی متفاوت از آن را خواهید دید که تصویری فراموش نشدنی در ذهن تان حک می کند. در فصول معتدل و گرم می توانید با پرداخت هزینه، از قایق های پدالی در اطراف دریاچه استفاده کنید.

۲- پیک نیک و عکاسی

حاشیه کنار دریاچه و سایه درختان بهترین مکان برای برپایی یک پیک نیک خانوادگی یا دوستانه است که لحظات خوشی را برای شما رقم خواهد زد. زلالی آب دریاچه، درختان و گیاهان حاشیه آن و کوه های مرتفع سوژه های زیادی را برای ثبت تصویر به شما هدیه می دهند. پس با یک دوربین عکاسی و کمی دقت می توانید یادگاری های خوبی را از این دریاچه به همراه ببرید. اگر در ساعات اولیه صبح در کنار اوان باشید به دلیل سرد بودن محیط و آب نسبتا گرم دریاچه، مه غلیظی در اطراف دریاچه مشاهده می شود که می تواند سوژه عکاسی شما باشد.


3- کوهنوردی

کوه های مرتفعی که دریاچه اوان را احاطه کرده اند می توانند موقعیت خوبی را برای کوهنوردی فراهم کنند. با بالا رفتن از این کوه ها می توانید از ارتفاع شاهد زیبایی های دریاچه باشید.

شنا و ماهیگیری ممنوع!

دریاچه اوان در منطقه صید و شکار ممنوع قرار دارد چرا که شکار بی رویه در سال های گذشته صدمات جبران ناپذیری را به اکوسیستم منطقه و حیات جانداران وارد کرده است. علی رغم بسیاری از تابلوها که بازدیدکنندگان را از ماهیگیری باز می دارند باز هم افرادی به این کار مشغول می شوند و زندگی ماهیان را به خطر می اندازند.

رسوبات کف دریاچه و گیاهان موجود در آن یکی از دلایلی است که شنا در اوان را به یک فعالیت پرخطر تبدیل می کند. پس بهترین کار این است که به تابلوهای هشدار دهنده توجه کنیم و زندگی خود و دیگران را به خطر نیندازیم.


موقعیت جغرافیایی

دریاچه اوان 80 کیلومتر با شهر قزوین فاصله دارد و در نیمه شمالی منطقه رودبار الموت و در دامنه کوه خشچال قرار گرفته است. چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد نیز در نزدیکی آن قرار دارند. این دریاچه در مختصات جغرافیایی N362858 و E502637 واقع شده است.

Licensed by © karnaval.ir 
راه دسترسی و هزینه ورودی

آدرس

استان قزوین، 88 کیلومتری شمال شرق شهر قزوین، منطقه الموت

هزینه ورودی

برای ورود به محوطه دریاچه باید به ازای هر ماشین 2000 تومان بپردازید.

راه دسترسی

برای رفتن به دریاچه اوان خودتان را به ورودی شهر قزوین یا در اصطلاح محلی میدان غریب کش یامیدان مینودربرسانید. سمت راست این میدان تابلویی وجود دارد که مسیر الموت را به شما نشان می دهد. با ورود به این مسیر و پس از 40 کیلومتر، رانندگی از رجایی دشت عبور می کنید و پس از 20 کیلومتر به روستای دیکین می رسیدکه درانتهای روستا دوراهی وجود دارد. یکی از این راه ها به الموت و دیگری به دریاچه اوان می رسد. پس از ورود به مسیر دریاچه که در سمت چپ واقع شده و طی 9کیلومتر از کنار روستای کوشک گذر می کنید و پس از رد کردن یک گردنه چشم تان به دریاچه اوان خواهد افتاد.

  • امیررضا نوروزی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی